عقل سبز

عقل منبع اساسی معرفت

عقل سبز

عقل منبع اساسی معرفت

سبک زندگی 5

چهارشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۰۱:۴۸ ق.ظ

#سبک_زندگی


⭕️ گناه و محرومیّت از محبّت پروردگار (2)


🔅#خداوند_چه_کسانی_را_دوست_دارد؟ (1)


✍️قرآن کریم، محبّت پروردگار را مخصوص گروه های خاصّی از انسان ها دانسته که بر اثر لیاقت و شایستگی، زمینه دریافت این نعمت را در خویش فراهم ساخته اند که ذیلاً برخی از آنان را بیان می نماییم.


1) # پرهیزکاران «تقوا و پرهیزکاری» نخستین گام برای جلب محبّت پروردگار است. برخی از آیات قرآن کریم به این حقیقت اشاره دارند:

الف) «فَإِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَّقِینَ»؛📚سوره آل عمران، آیه 76. «پس به راستی که خداوند پرهیزکاران را دوست دارد».

ب) «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَّقِینَ»؛📚سوره توبه، آیه 4 و 7. «به راستی که خداوند پرهیزگاران را دوست دارد».


🔺 #تقوا ؛ یعنی انسان در ضمیر و باطن خود، از #خداوند متعال پروا داشته باشد و همین عامل است که انسان را وادار به انجام دستورات الهی نموده و مانع از انجام #گناه و نافرمانی او می گردد. روشن است آنان که به فرامین الهی گردن نهاده و از گناه و #معصیت، پرهیز می نمایند، مشمول محبّت و عنایت خاصّ پروردگار متعال قرار خواهند گرفت.


🔸همان گونه که یک #پدر نسبت به همه فرزندانش علاقه داشته و به آنان اظهار محبّت می نماید؛ امّا نسبت به فرزندی که از پدر پیروی بیشتری نموده و به نصایح خیرخواهانه او توجّه می نماید، علاقه بیشتر و خاصّی دارد، خداوند متعال نیز با این که نسبت به همه بندگانش لطف و مرحمت دارد؛ امّا نسبت به بندگانی که اطاعت و فرمانبری بیشتری دارند؛ لطف و مرحمت خاصّی مبذول می دارد. بی تردید، بندگان با تقوا و پاک، از الطاف و برکات خاصّ خالق متعال، برخوردار خواهند شد.


📚آثار گناه در زندگی و راه جبران

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۲
امین دانش نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی