عقل سبز

عقل منبع اساسی معرفت

عقل سبز

عقل منبع اساسی معرفت

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است


🔸در جای جای دنیا مسلمانان در شب های قدر در مساجد،حسینیه ها گرد هم جمع میشوند تا از خداوند بخواهند که بهترین تقدیرات را برای آنها رقم بزند.

تقدیرات هر کسی بسته به قیمت اوست، هر چقدر قیمت یک انسان بالا باشد به همان اندازه به تقدیرات بالاتری دست پیدا می کند.


🔹عده ای در این شب برای خود و خانواده شان دعا میکنند و فکر نان و آب هستند و عده ای هم به این چیزها راضی نمیشوند و می توانند تقدیرات ده ها، صدها، هزاران، و حتی میلیون ها انسان را از خداوند تبارک و تعالی دریافت کنند این دسته از انسان ها کسانی هستند که

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۶ ، ۱۷:۴۷
امین دانش نیا



⭕️فواید روزه داری از معتبرترین سایتهای علمی جهان(۸)


🔸در سالیان گذشته رژیم روزه داری بعنوان یک رژیم ناسالم در برخی مجامع علمی معرفی شده بود اما تحقیقات امروزین نشان میدهد که روزه 

داری رژیم سالم و مفیدی است


🔹known as intermittent fasting, was initially roundly decried by health experts as unhealthy, recent evidence shows it might not be so bad.

ــــــــــــــــ

🔸برخی از متخصصان تغذیه که قبلا در برابر روزه داری جبهه میگرفتند و آن را طرد میکردند  حالا میگویند که در اثر تحقیقات جدید ، ذهنیت خود را تغییر داده اند و 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۴۸
امین دانش نیا

از شام تا مدینه راه طولانی را پیموده بود. پیرمرد خسته راه در گوشه ای نشست تا نفسی تازه کند. چشمهایش را برای لحظاتی بست و چون گشود مردی خوش سیما را سوار بر اسب دید. مردی که آقایی از سر و رویش می بارید. بدون اینکه نگاهش را آن از چهره نورانی بردارد پرسید: این مرد کیست؟

گفتند: او حسن فرزند علی بن ابی طالب است.

نام علی(ع) او را خوش نیامد. سالهای سال بود که عالمان شهرش بر فراز منبر از علی(ع) بدگویی کرده بودند. چهره در هم کشید و روی را از امام گرداند. زیر لب شروع به ناسزا گویی کرد اما دلش آرام نگرفت. برخواست و به نزدیکی امام(ع) رفت. چشمش را بست و دهانش را باز کرد و کینه های انباشته این سالیان را در کمان نفرت گذاشت و به سوی امام(ع) نشانه رفت.

ناسزا گویی اش تمام شد. با خشم به چهره امام خیره شد تا جواب امام(ع) را بشنود. 

امام نگاه مهربانی به او کرد و فرمود: 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۴۱
امین دانش نیا

قدرت طلبی از هرکه باشد، از شیطان است.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۶ ، ۱۰:۵۴
امین دانش نیا


دکتر ژان فرموزان در باره فواید روزه داری چنین می گوید:

در آغاز روزه داری، زبان باردار است، عرق بدن زیاد می شود، دهان بو می گیرد، گاه آب بینی را می افتد و همه، علامت شستشوی کامل بدن است. پس از سه، چهار روز، بو برطرف می شود، اسیداُوریک ادرار کاسته می شود و شخص احساس سبکی و خوشی خارق العاده ای می کند و در این حال اعضا هم استراحتی دارند.
دکتر کارلو :

روزه ای که اسلام واجب کرده، بزرگترین ضامن سلامتی بدن است.

دکتر کارل (فیزیولوژیست بزرگ فرانسوی) می گوید:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۶ ، ۱۷:۵۸
امین دانش نیا