عقل سبز

عقل منبع اساسی معرفت

عقل سبز

عقل منبع اساسی معرفت

نسل کشی میانمار

جمعه, ۲۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۷ ب.ظ


‍⭕️ خشونت علیه مسلمانان روهینگیا تبدیل به یک "نسل کشی تمام عیار" شده است.



🔹اینبار  خشونتها نه از طرف گروه های افراطی بودایی، بلکه از سوی دولت #میانمار است.


🔹#روهینگیا مردمی مسلمان از نژاد هند و آریایی هستند که در ایالت راخین در غرب میانمار زندگی می‌کنند. سازمان ملل متحد ، مردم روهینگیا را جزو تحت ستم‌ترین اقلیت‌ها در جهان توصیف می‌کند.


🔹از آنجا که حق تحصیل برای مسلمانان در میانمار وجود ندارد، گروهی از دانشجویان میانماری مقیم مالزی شبکه تلویزیونی تاسیس کرده اند تا شاید از طریق آن بتوانند راهی را از طریق تلفن های همراه برای ارتباط با مسلمانان ایجاد کنند. و تصاویری که از طریق آنها به دستشان می رسد را رسانه ای کنند.


🔹دولت میانمار بصورت سیستماتیک بدون تمایز بین  زن و  کودک و  پیر و جوان زنده  زنده مسلمانان را می سوزاند.


🔹 ارتش به روستاها حمله و  ساکنان  آن را با سوزاندن قتل عام می کند. آنهایی که موفق به فرار می شوند خوش شانس ترند و سوزانده نمی شوند . جنازه هایشان در مزارع برنج می افتد. هلیکوپتر ها از بالا مراقب هستند که هیچ مسلمان آراکانی موفق به فرار نشود تا شاید بتواند سندی بر ضد این جنایات وحشیانه باشد. و از بالا  تیر خلاص را به آنها می زنند.


🔹در گورهای دسته جمعی کشف شده نیز  موارد متعددی از تجاوز دیده می شود.


🔹در حالیکه تنها از ابتدای ماه اکتبر بر طبق آمار رسمی 400 نفر توسط حکومت میانمار کشته شده اند، دولت با عوام فریبی تلاش می کند تا به بازرسان سازمان ملل القا کند که همه این اتفاقات یک درگیری ساده قومی قبیله ای است.


آش آنقدر شور شده که نیویورک تایمز می نویسد : امروز از بانوی صلح نوبل آنگ سان سوچی، رییس حزب اتحادیه ملی برای دموکراسی که رییس جمهور از حزب اوست، جز پیرزنی مستبد باقی نمانده است !



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۲۳
امین دانش نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی